tisdag 8 januari 2013

nu gäller det liksom...

Sista dagarna på jullovet har varit urtråkiga. Dotterns kompis har varit sjuk så hon har inte haft någonting att göra samt att min energinivå har legat konstant under noll så jag har inte kommit på en enda sak att göra som inte kostar en massa pengar. Dottern har längtat till skolan och det är ju jättebra! Höjde lamotriginet förra veckan så dagarna efter höjning är ju inga höjdardagar direkt. Det går bakåt endel innan det går framåt igen. Nu tror jag dock att hon står på den dos det ska vara. På tal om mediciner, jag har fått mycket "skit" i olika forum och även rakt i ansiktet av folk som ifrågasätter dotterns medicinering och valet av mediciner. Samt att jag försöker hitta genvägar för att hon ska bli bra. Mitt svar på det är hade jag haft ett val hade jag ju naturligtvis inte gett henne ett enda piller. Men nu har jag inte det, tycker jag i alla fall. Dessutom gillar jag inte blogspot. Fast jag gör styckesindelning i texten när jag skriver går allt ihop när jag publicerar, mycket irriterande. Idag börjar skolan, ÄNTLIGEN! Dottern ställde klockan själv och kom upp vid halv 7. Käkade frukost och var lika morgonsur som vanligt, varken mer eller mindre... Hoppas hoppas detta håller i sig nu och att hon INTE somnar i skolan. Skulle vilja ha lite lugn och ro nu ett tag. Men det kanske är att begära för mycket? Somnar hon i skolan är hon ju inte trött på kvällen och sover sämre på natten. Då börjar ju allt om igen... Hon vill gå alla timmar från morgon till em nu, inte ha ett specialschema och jag har förklarat att hon måste hålla sig vaken om det ska fungera. Hon förstår ju det men det är väl lättare sagt än gjort gissar jag. Har helt oväntat fått kontakt med en person som är gift med en människa jag umgicks med för en herrans massa år sedan. Det har visat sig att denna person jag kände har diagnos bipolär typ 2 och är extremt svårmedicinerad så denna svänger hela tiden trots höga doser av massa mediciner. Känns skönt på nåt sätt att ha någon som själv är anhörig att prata med. För övrigt fick jag ett väldigt konstigt sms av pappan till dottern igår så jag gissar på att han är på väg ner i rasande fart. Bra tidpunkt att välja för det... (IRONI!!) Har skrivit det förr, men nu måste jag verkligen ta mig själv i kragen... Sluta ligga och fundera på framtiden på nätterna, försöka hitta sätt att fylla på energidepåerna och helt enkelt skärpa till mig. Skulle behöva nån som släpade ut mig och tvingade mig att vara social....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar