söndag 28 oktober 2012

skön helg!

Jag och lillebror hade bokat biljetter för längesedan till Walking with dinosaurs. Det visste dottern och hon visste också att hon skulle sova hos mormor och morfar när vi var borta. Fredagen började sådär m en del strul men inget allvarligt. Efter skolan ringde hon och skulle vara med en vän. Härligt då brukar det bli bra kvällar. Pizzan intagen och x-factor på tv. Jag började prata om att vi skulle åka dagen efter. Då blev det plötsligt jobbigt och nästan omöjligt att sova hos mormor. Jag har blivit mycket bättre på att hantera tycka synd om attackerNa nu. Har mycket mera tålamod. Så det blev ingen katastrof. Hon somnade dock rätt sent tyvärr. På lördagmorgon smög jag och lillebror omkring för att inte väcka henne så hon skulle vara på bra humör. Han och jag satte på i en film i mitt sovrum. Det gör vi aldrig annars, så han tyckte det var så mysigt. När klockan närmade sig 10 bestämde jag mig för att väcka dottern och smög in på hennes rum. Jag är vaken kvittrade hon när jag kom in. Hon hade legat vaken länge men hade inte hört oss och trodde vi sov då hon låg kvar för att inte väcka oss. Gullungen min! Vi åkte mot Stockholm runt 13, då blev hon lite Sue och skulle inte klä på sig eller göra sig i ordning förrän vi åkt. Tjatade inte eftersom jag vet att hon tycker det är jobbigt att vi åker. Ringde en mycket god vän och bad henne släpa ut dottern på en prommis då hon behöver komma igång. Det hade gått ganska bra hos mormor och framför allt, det var underbart att få komma iväg hemifrån och få göra nåt med vara lillebror utan att behöva ta hänsyn. Underbart! Det var lika härligt att komma hem idag och få en stor kram. Idag har det varit kompis hela dagen så jag hoppas den slutar lika bra som den börjat. Lov nu i veckan. Nu gäller det att hitta på grejer, annars blir det lätt katastrof på katastrof....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar