måndag 29 oktober 2012

härliga dagar

Nu har 2 underbart härliga dagar passerat med skapligt lugn och ro. Inget bråk och väldigt lite tvång. Mycket skratt och fniss och ingen gråt alls. Hon frågade igår kväll om jag trodde att kompisen som var här från 11-20 var sur på henne. Det är nämligen ett stort tvång. Att någon ska vara sur. Hon tycker att någon verkar sur, det kan vara för att man inte svarar som förväntat eller att man inte svarar tillräckligt snabbt eller entusiastiskt. Om man då svarar nej litar hon inte på svaret, vederbörande kanske ljuger eller inte vill tala on ellervinte bryr sig tillräckligt mycket om henne för att vara ärligt... Då måste hon fråga igen, detta kan resultera i att hon frågar 100 ggr. Mycket påfrestande! Tillbaka till kompisen, nej sa jag. Jag tyckte inte alls att hon verkade sur. Och förresten tycker jag du ska sluta fundera över det eftersom du inte är kan avgör om nån är sur eller inte. Ja, det har du rätt ii svarade hon. Jag kan i alla fall prova sluta fundera över det. En stooor insikt. Älskade duktiga barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar