fredag 2 november 2012

Höstlov och Bup och lite annat

Vi har höstlov. Skönt att vara ledig och att inte behöva ha klockan ställd varje morgon. Tyvärr innebär det en del problem också att vara ledig. Dottern blir väldigt passiv när det inte finns några krav på att man måste göra sig i ordning och åka iväg. Har tyvärr inte råd med aktiviteter varje dag och skogsutflykterna vi gjorde förr är hon för stor för. Att inte göra nåt på dagarna innebär mindre sömn på nätterna och nu i slutet av veckan vaknar hon flera ggr varje natt. Början av veckan flöt på bra och vi hittade på saker. Hon var också med kompis och sov borta. Nu i slutet av veckan går det knappt att få henne ur sängen. Allt är jobbigt och tvångigt och pest. Igår var vi på BUP igen. Tyvärr stardate inte KBT behandlingen då heller då vi först skulle träffa en läkare som skulle göra en hmhmhm kids någonting utredning. Det var över 500 sidor. Vi satt i 3!!! timmar utan rast eller uppehåll och svarade på frågor. Melan 13 och 16 satt vi i ett litet rum. eningen var att vi skulle göra den där utredningen, gå och äta för att sedan komma tillbaka och träffa psykologen kl 16. Så när klockan var 16 var dottern så trött och hungrig så vi pratade bara med psykologen i 15 minuter sedan gick det bara inte mer. Vi fick SSRI medicin, Sertalin och melatonin utskrivet. Jag är lite mot SSRI medicinen men hör och häpna, dottern som inte ens kan ta en alvedon i vanliga fall skulle absolut ta den. Så vi började i morse med 25 mg. Har läst så mycket om biverkningar och beroende så jag fick ångest av att ge henne tabletten. Men SSRI i kombination med KTB ska vara bra behnadling mot OCD. Så jag får väl hoppas på det. Igår när vi kom hem var det KATASTROF. Lillebror flyttade hennes jacka och allt blev fel. Det blir alltid värre när hon är trött. Jag skickade i säng lillebror riktigt tidigt, jag orkade bara inte mer. Fick i säng dottern runt 22. Trodde fakriskt att hon skulle sova, hon brukar sova bra efter ett katastrofanfall. Men det har hon inte gjort, hon har vaknat flera ggr under natten och haft svårt att somna om. Dessutom fick lillebror magsjuka i natt och har sprungit på toa hela natten. Nu är alla trötta och sura... Underbar dag. Jag tror jag säger upp mig från jobbet som mamma nu. Det är inte alltid så roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar