torsdag 8 november 2012

BUP igen

Idag var vi på BUP igen. Dottern har sovit lite inatt säger hon i alla fall. Verkar liiite piggare, men det kanske är sömnbristen som sppedar upp henne? Jag gillar den psykolog som dottern har på BUP. Dottern gillar också henne, det är ju bra eftersom det är de två som ska jobba ihop liksom. Träffade även psykdoktorn idag, efter BUP mötet. Tycker inte alls om honom och det enda han vill är att skriva ut mediciner. Jag sa nej, det slutade med att han skerv ur Propavan i alla fall. JAg har hämtat ut dem men tänker inte ge henne någon till i natt i alla fall. Om hon inte sover inatt får hon vara hemma från skolan i morgon. Denna vecka är ju förstörd ändå så det känns som det kvittar. Efter att sonen kom hem från skolan idag åkte vi in till storstan och köpte maskeradkläder. Han ska på maskeradklassfest i morgon. Det är jag och några andra föräldrar som håller i det. Dottern ska vara DJ, hoppas hon orkar det. Hon säger att hon gör det men hon vill så mycket. Shoppade även present till kalas som lillebror ska till på lördag samt långkalsonger. Han är en fryslort min plutt. Är efter mötet med psykologen idag helt övertygad om att vi kommer att ta oss igenom detta utan mediciner. Har läst flera (seriösa) forskningsrapporter på nätet om att KBT är bäst när det gäller att behandla GAD och OCD samt har lägst återfallsprocent. Därefter kommer KBT+mecicinering med betydligt högre återfallsprocent sist kommer bara medicinering. Missförstå mig inte, jag sitter inte och tror att hon kan bli "botad" jag vill bara att hon ska få verktyg att hantera både ångest/oro och tvång. Jag kanske är korkad, naiv och dum som tror att det går att åstadkomma utan "droger" men då får det vara så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar