söndag 4 november 2012

ssri medicinen sertralin och lite annat

Inne på dag 3 med 25 mg sertralin. Lite yrsel och huvudvärk har hon klagat på. Tyvärr verkar nattsömnen bli ännu sämre. Melatoninen verkar inte funka. Hoppas detta går över annars måste vi sluta. Läser sida upp och sida ner på nätet om ssri medicin. Får nästan ångest av allt jag läser när jag tänker på vad jag stoppar i min dotter. Måste sluta läsa, kan inte vara hälsosamt. Sonen fick tillbaka magsjukan igår kväll. Misstänker dock känning av blindtarmen. Han har haft det tidigare med samma symtom. Ringde 1177 i morse och de mer eller mindre bekräftade mina misstankar. Men ingen idé att åka in akut om han inte har konstant smärta blir bara inlagda för observation ändå. Kan lika gärna observera honom hemma. Usch nog om sjukdomar... Blev inget roligt inlägg detta. Måste dock skriva av mig min oro. Dottern har igår och idag varit mer företagsam än på länge. Har till och med varit ut på promenad spontant med kompisen. Medicin eller inte så är det i alla fall positivt! Jag måste försöka ta oss ut mer. Hälsa på kompisar, bjuda hem folk, hitta på grejer. Inte så lätt alla gånger men jag måste. Hade planerat lite bad och middag med vänner men då kom sonens magsjuka/blindtarm eller vad det nu är i vägen. Alltid är det nåt. En annan bra sak är att dottern skrattat mer de senaste dagarna. Åt tvn dock men ändå. Det är så underbart att höra hennes underbara porlande skratt. Inga tvång varken igår eller idag, men vi har ju bara suttit i soffan och observerat lillebror så det är kanske inte så mycket att tvånga om heller. En sak med dotterns ocd som varit bra för mig, om man nu kan kalla ocd för bra är att jag lärt mig tålamod. Det har jag aldrig haft tidigare. Varken på jobbet eller hemma. Nu verkar jag ha hur mycket som helst... Även om jag måste gå ut och andas emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar