fredag 9 november 2012

Sakta sakta

Sakta men säkert börjar livet rulla över till vår normala kaos istället för denna helvetsekaos som rådit sista veckan. Dottern är fortfarande mycket mycket trött men sover nu i alla fall sammanhängande några timmar per natt. Hon gick i skolan idag men hade somnat till på en lektion. JAg ska ringa skolan igen nästa vecka och prata med dem. KBT behandlaren ska också besöka skolan, men det känns som jag har en del att förklara innan det händer. En jätterolig sak, jag har fått nytt jobb. Skrev på papper idag och sa upp mig från det gamla. Inget mer pendlande 32 mil om dagen 3 dagar i veckan. Nu blir det 3 mil om dagen som de flesta andra från våran lilla by. Stort grattis till mig! Mormor går i pension 11/12 och jag börjar 12/12 så skulle det krisa med dottern har hon lovat att alltid hoppa in. Vad vore jag utan mina underbara föräldrar? De har ställt upp genom allt, alltid. Alltid funnits till hands för att hjälpa till med hämtning, lämning, barnvakt och vab vid kris. Älskar dem! Nu laddar vi för fullt för maskeraddisko för lillebror. Dottern är helt exalterad över att få ansiktsmåla honom och hans små kompisar. Det är nåt av det roliaste hon vet :) Fick ett mms från dottern idag. Någon hade spillt färg på hennes tröja på träslöjden. Illröd färg på vit tröja.. Förväntade mig ett utbrott, men det kom inte. Hon tog det väldigt bra faktiskt. Men det kan ju komma senare, men det tar vi då. Nu: discoförberedelser!

2 kommentarer:

  1. Jag måste säga att det är verkligen jätteintressant att följa din blogg. Jag hinner inte läsa allt, men känner igen mycket från min egen dotter samt från mina jobb, dels som lärare i särskolan samt som nu specialpedagog.
    Men mest min dotter som sagt. Min son har också en del "idéer" för sig men har sällan utbrott.
    Hoppas det gick bra förresten med fläcken på tröjan.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, vet egentligen inte om nån läser. Jag skriver mest för att få ur mig lite.

      Radera