tisdag 6 november 2012

suck igen

Pratade med dotterns psykolog samt psykiater läkaren igen. De säger att problemen pekar på dubbel diagnos GAD (Generaliserat ångestsyndrom) och OCD. Sömnstörningarna gör att det prkar starkt mot GAD och att SSRI medicinen kan förstärka detta de första veckorna/månaderna av insättning. Det spelar ingen roll. Inte en enda tablett till. Aldrig! Det måste finnas andra sätt att hantera detta på? Har läst en del om Johannesört, naturläkemedel osv. Men jag vet inte vad jag ska tro. Jag har stor förhoppning till KBT. Bara det kommer igång någon gång. Har varit på Neuropsykiatriska behandlingsenheten 2 gånger nu och det har bara varit en massa svara på frågor ovs. Jag vill att det ska komma igång på allvar. Att hon får någonting konkret att jobba med. Detta ska bli bra, det måste bli bra. Kom hem från VC med lillebror, inte blindtarmen och ingen urinvägsinfektion heller (det trodde jag inte med det misstänkte de) Efter stick i fingret (CRP) och lite tårar samt ett urinprov som inget av dem visade någon sa de att han är förkyld/har ett virus i magen. Det kommer att gå över av sig självt men det kan ta lite tid. Kul, han missade hockey cupen som var i helgen och hockey träningen idag. Han är så ledsen över det. Hockey är det bästa han vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar