tisdag 20 november 2012

fortsatt framåt i ministeg

Det känns som om det blir bättre och bättre. Men jag kanske bara inbillar mig. Fort går det ju inte i alla fall. Hon är tillbaka i skolan på ett specialschema med kortare dagar. Medicinerna vet jag inte om de funkar då det är så låga doser än. Men heller sakta framåt än tvärnit pga biverkningar och annat trams. Humöret svänger fortfarande oberäkneligt flera gånger om dagen. Men det känns som att det inte blir lika intensivt längre. Inte lika arg, inte lika glad, inte lika nere osv. Men som sagt det kanske är inbillning. Jag kommer på mig själv att sitta och titta på henne hela tiden. Skakar händerna, är hon irriterad osv. Hon märker ju det och då blir hon ju irriterad, med all rätt. Jag skulle bli tokig om nån satt och tittade på mig hela tiden. Måste skärpa till mig. Det som är bra är i alla fall att hon kommer iväg. Kan inte vara hälsosamt för en snart tonåring att sitta hemma med mamma hela dagarna. På torsdag är det föräldrautbildning för föräldrar med bipolära barn. Ska bli spännande att möta andra i samma situation. Men tänk om min är värst. Tänk om jag får reda på då att ingen är så som hon. Finns det hopp ändå? Mina tankar bara snurrar och jag vet inte hur jag ska kunna fokusera på nåt annat. Lillebror sover dåligt. Han kan inte somna för han är rädd att det ska bli bråk. Det blir det ju ibland. Men kastat saker har hon inte gjort på 5 dagar nu i alla fall. Bara för att jag skriver det så kommer det väl ikväll. Ska försöka prioriter att ligga med honom tills han somnat ett tag nu. Hoppas det fungerar. Han har ju sin skola och sina läxor att sköta. Ska köpa en till TV idag. Jag orkar inte ta striderna om vilken kanal vi ska titta på hur högt det ska vara på tvn och var dosorna ska ligga. Bättre att jag och lillebror kan gå in i mitt rum och titta på vad vi vill. Börjar oroa mig för nya jobbet också, hur ska det gå? Mormor har lovat att hjälpa till med att komma hit på morgonen och på eftermiddagen. Men hon står i kö för höftoperation så när det väl kommer blir hon ju sängliggande. Hur ska jag lösa det då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar