lördag 10 november 2012

jag måste sluta läsa!!!

Jag måste sluta googla nu. Måste sluta läsa om symtom och diagnoser och mediciner och skit. Jag mår sämre och sämre av allt jag läser. Dottern sover fortfarande dåligt på nätterna. Sover dåligt, vaknar tidigt, skittrött hela dagen men blir pigg på kvällen. Nu har jag läst mig till både tourettes, bipolär typ 2 och djup depression. Jag menar inte att förlöjliga någon av dessa sjukdomar. Det jag menar är att ju mer jag läser ju mer stämmer in på min dotter. Jag håller på att analysera sönder mitt barn. Varje ord, varje tics, varje rörelse analyserar jag. Det enda som händer är att jag mår skit. Hyr länge kan jag klara mig på cigg och kaffe? Det blir som det blir. Så är det ju. Det är inte mitt jobb att analysera, det får andra göra. Men det är jäkligt svårt att låta bli. Särskilt när Internet är proppat av information. Kanske ska kapa den linan. Då behöver jag ju inte googla på allt. Det gick sådär med tröjan. Vi fick inte bort alla fläckar. Men jag tror att vi klarade oss från katastrof genom att prata skit om tjejen som spillde färgen på det. Att det kan vara så enkelt ibland. Discot blev en hit och dottern skötte sitt jobb som dj utomordentligt bra. Samt att hon även var limbodomare och kassör. Mycket bra jobbat, helt klart värt den 100 lapp hon tjänade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar