söndag 25 november 2012

badkalas kl 10???

I helgen har pappan sovit här. Jag och lillebror har sovit hos mormor. Skönt på ett sätt efter drabbningen i torsdags. Var till psykläkaren i fredags. Hon höjde dosen på medicinen igen. Tydligen har hon fått extremt låg dos för att se om hon tål medicinen. Inte konstigt att den inte hjälpt. Hon tog den nya dosen i fredags kväll men vi märkte ingen skillnad. Under gårdagen var hon helt väck. Som en zombie. Inte en enda vettig tanke. Igår fick hon medicinen kl 16:30. Det var en kompis hit och då varvar hon upp ordentligt. Vid halv 8 somnade hon i soffan och hade enligt pappan sovit till 2-3 tiden då hon hade gått in i sitt rum och ritat och sedan lagt dig och somnat ett tag till. Men frågar man henne har hon inte sovit alls. Jag som tänkte få sova ut i helgen... Nejdå lillebror skulle på badkalas i stora staden. Vem har badkalas kl 10 en söndag när det tar 30 min att åka dit? Så det var ju bara att kliva upp. Tillbaka till dottern. Idag var det en helt annan unge. Mycket piggare än på länge. Men med vår tur så var det väl bara ytterst tillfälligt. Ska i alla fall ge henne medicinen senare idag. Just nu har hon en annan kompis här och är väldigt uppvarvad. Men jag känner att jag vill inte hindra henne. Jag kan ju inte dra in på allt?

2 kommentarer:

  1. Hej goa du! Vad du sliter. Skickar dig tusen driljoner kramar, fast inte hjälper det heller. Men vill alla fall att du ska veta att jag läser och förstår.
    Nej du kan inte hindra henne från att träffa kompisar, även om det är jävligt jobbigt (ursäkta språket). Apråpå språk så har jag hävt ur mig ett och annat här också. De överlever. Man kan säga förlåt och tala om hur mycket man älskar dom och att inte orden betyder så mycket men att man blir så fruktansvärt trött.
    Har du provat att rita seriesamtal med henne nångång? Man sitter tillsammans och ritar gubbar typ "Det här är du och det här är jag" och så gör man tankebubblor och pratbubblor och ritar vad som händer, så kan man nysta tillsammans varför det blir som det blir. Kan vara ett sätt för dig att få lite klarhet i hur hon tänker. Inte säkert det funkar.... men man kan kanske prova?
    OCD är ett helsike och just det att SSRI kan hjälpa där till viss del och så blir det pannkaka för att hon dessutom är bipolär! :-(
    Äter hon nån medicin mot det bipolära?
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej, jo det hjälper faktiskt lite :-) bra att du också tycker att jag inte kan hindra henne. Bup tycker att hon ska ta det lugnt och inte vara med kompisar. Men det blir lååånga tråkiga bråkiga dagar då... Hon har fått seroquel 150 mg nu som "akut" medicin och håller på att sätta in lamotrigin som långsiktig lösning. Men där har hon bara 15 mg än.

    SvaraRadera