söndag 4 november 2012

Dålig sömn

Stackars min älskade unge. Väckte henne 06:30 i morse som vanligt. Hon har nästan inte sovit alls. Första gången som hon sagt att hon inte vill till skolan på alla år. Hon älskar skolan! Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det står att sömnproblem är en "vanligt" biverkning av SSRI. Men när går det över? Kommer det att gå över? Såhär kan vi inte ha det. Om det inte upphör måste vi sluta med medicinen. Sökte läkaren nu på morgonen. Han skulle ringa tillbaka under dagen. Hoppas han gör det. Stackars stackars unge! Hon kom iväg till skolan, på ren vilja och inget annat. Melatoninet gör henne trött och hon somnar, men hon vaknar igen efter ca 2 timmar och så håller det på hela natten. Somnar och vaknar och ligger vaken ett tag. Själv har jag sovit som skrutt. Har varit så orolig över hur hon sovit så jag kunde inte sova själv. Riktigt korkat... Jag jobbar hemifrån idag pga sonens magsjuka/blindtarm eller vad det nu är. Han var "bara" upp på toa en gång och har inte lika ont i magen. Hoppas detta vänder nu i alla fall. Ibland kommer allt på en gång, men som min älskade mormor (som för övrigt genomlevde mer än de flesta under sitt 85åriga liv) brukade säga: Gud ger en aldrig mer än man orkar bära. Vi kan ju hoppas på det. Vi får väl se hur denna dag blir. Tur att lillebror sov i morse när dottern gjorde sig i ordning annars hade det kunnat gå hur som helst. Inga tvång nu på morgonen alls. Förmodligen för att hon fick pyssla runt som hon ville. Men i alla fall, det var ju bra. Dottern gillar "roliga" bilder med text, hon har en undrebar ironisk humor (det enda hon ärvt av mig) i morse visade hon mig en blid med texten: I am so good at sleeping, I can do it with my eyes closed. Det skrattade vi gott åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar